Takie rozwiązanie umożliwia nam ustawa o PIT art. 22 i art. 23 ust. 1 pkt 32 i 33. Warunkiem jednak włączenia odsetek do kosztów uzyskania przychodu jest to, że muszą być one opłacone już po przekazaniu jego części na użytek działalności.
Opłaty poniesione przed datą przekazania lokalu będą powiększały wartość początkową środka trwałego. Należy wtedy dodać ich wartość do wartości początkowej środka trwałego i wraz z comiesięcznym odpisem amortyzacyjnym księgować wśród innych wydatków w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Opłaty poniesione po tej dacie będą księgowane za pomocą dowodu wewnętrznego. Na takim dokumencie powinny się znaleźć:
• Data
• Kwota
• Rodzaj wydatku oraz podpis
• Potwierdzenie zapłaty w postaci np. wyciągu z konta bankowego, z wyliczeniem proporcji
odsetek przypadających na część firmową lokalu.
Wartość opłaconych odsetek ujmuje się w kol. 13 - księgi przychodów i rozchodów Pozostałe wydatki. Usługi księgowe oferowane przez biura rachunkowe zazwyczaj proponują takie rozwiązania, zapytaj swojej księgowej czy w twoim przypadku jest to możliwe jeśli tak to z pewnością zaoszczędzisz parę złoty.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz